Tuesday, January 5, 2010

orang bodoh 2


gua terasa nk sambung gua punya kerja trbelangkai, terus ke point asal........ yang mnjadi bahaya nya ialah kerja golongan ini bkn lah hanya menarik oarang awam ke arah kesalahan dalam ibadat tapi meruntuh kan terus kesan ibadat terhadap allah, iaitu dengan membuat serngan terhadap akidah ummat islam, antara yang masyhur nya mngatakan allah itu bertempat, padahal jelas lah kesalahan mereka dgn firman allah...laisa kamislihi syai'.....

lalu dengan sambarono menuduh ulama trdahulu ,yang tidak sefahaman dengan mereka dengan tuduhan yang zalim(meletakkan sesuatu bukan pada hak nya) sperti mengatakan bidah kepada al imam ABU HASSAN AL ASYA'RI,


kebodohan mereka itu begitu mudah berjangkit kerana mereka tidak menolak quran dan sunnah, tetapi mngunakan sumber islam itu dengan cara pemprosesan bodoh mereka, lalu telah ramai manusia yang menjadi mangsa kebodohan mereka....


gua pernah ke satu universiti tempatan kat malaysia, mereka ajak gua buat satu usrah, lalu di bentangkan kat gua tentang usuluddin, amat lah terharu apabila ternyata hidangan itu ialah resepi yang diolah golongan bodoh lah yang menjadi santapan golongan bakal pimpinan ummat islam yang gua amat sayang ini......


pada otak gua kalau lah golongan kelas cendiakawan telah pun di jangkiti, maka tertera lah apa yang terjadi dan apa yang akan terjadi pada ummat islam yang gua cintai....TOLONG LAH ... wahai pemuda islam yang gua cintai, pelihara lah agama islam pilihan allah ini dengan menapis rapi sumber akidah islam...... KETAHUI LAH saudara gua semua, akidah yang soheh itulah satu2nya kunci syurga.....gua takut suatu hari nanti islam bukan lagi menjadi milik kebanggaan bangsa gua.......


kepada bro2 gua...gua nak bagitahu beberapa perkara penting dalam akidah.....

1......kalau lah allah di samakan dengam makhluk spt bertempat...berjisim...beranggota...dsb.... terang lah batal akidah tersebut.....

2.......kalau lah ada yang menolak akidah asyairoh(sifat 20) berhati2 lah...walau pun di katakan pegangan itu salafi......

3.....berhati2 lah dengan yang mengkafir kan org islam secara bermudah mudah... sabda rasulullah man kafara mu'nin fa hua kafir...barangsiapa yang mngkafir kan orang mukmin maka jatuh kafir dia......

4...beringat dengan golongan yang mengatakan ibadah yang di ajar oleh ulama' dahulu sebagai bid'ah yang dholal........


gua menciri kan golongan sufaha' ini supaya berhati2 .....tidak bermaksud untuk mngajak bro2 gua menuduh sesiapa sebagai sufaha'(bodoh)


huh.........lega rasa nya.....dapat menyiap kan kerja yang gua takut2 untuk tulis......

sedikit perkara yang perlu di ambil cakna.......

bukan lah tulisan gua ini untuk menuduh sesiapa sebagai sufaha' tetapi kerana perkara ini telah di ingat kan oleh ulama'2 ahli sunnah waljamaah.....

bagi gua sendiri gua terlampau bimbang peristiwa pembunuhan beramai2 puak mu'tazilah terhadap ahli sunnah akan di ulangi puak2 bodoh ini......

sejarah mengajar erti kehidupan........


sori la bro gua punya cerita hal berat2 kali ni, tapi inilah hakikat yang berlaku pada seluruh dunia hari ini.............

No comments: