Saturday, September 12, 2009

WARKAH BUAT YANG KU SAYANGI

gua cukup pilu bila trdengar ada nya pembersihan melayu yang berlaku di indonisia..... sekaping warkah gua tulis kahs untuk sadara islam gua di indonesia
ya akhi....
ingin gua nyatakan pada mu, bahawa hati gua ini begitu sayang pada mu, emang nya kita tak pernah bertemu, juga tak pernah bermesraan, namun ALLAH lah yang mempersaudarakan kita, ingin benar gua bertemu mu dan bersamamu mu menempuh kepahitan hidup bersama....
otak gua selalu trbayang, kalau lah rasulullah masih bersama , pasti gua dan kamu bisa hidup berdampingan..pasti kristian itu gentar melihat kemesraan kita...gua pasti liberal itu tidak berani sedikit pun untuk berbicara lancang brlidah kotor tentang kita....kerana hati mereka itu kecil....

ya akhi..... hancur luluh hati gua melihat saudara2 kita di sembelih di Ambon, puas gua menangis melihat saudara kita di bakar di sumetera..... gua jadi hilang punca ya akhi...
gua tak tahu dimana harus gua mncari kekuatan membela saudara2 kita,, kalau lah nyawa gua ini bisa ditukardengan kelepasan kamu dari kecelakaan inin .. gua pasti rela memberi nya.....

ya akhi yang ku kasihi
nanti kapan2, kalau kita sudah bersatu, kalau kekuatan jadi milik kita , kita hancur kan itu bersama2 ya, kita balas kejahatan mereka, kita bunuh mereka itu sama2 ya.. jangan biarkan paa2 kan keluarga kita lagi, setitik darah keluarga kita yang yang menitis kita balas dengan seribu nyawa mereka,,,

ya akhi
ayok la kita bersatu, lupakan sengketa antara kita, kita hapuskan sempadan kenegaraan yang dingin dan kejam itu, kita dengan ukhuwah islamiah ya, gua pasti ia lbh hangat dgn kasih sayang.. pertukaran ini pasti berbaloi..... aku yakin benar....
ya akhi....
cukup lah .... uasah lah kita bertelagah berantam lagi, golongan kristian itu ketawa dengan kuat melihat rapuh nya ikatan kekulargaan kita, , semarak api kejahatan mreka itu semakin kuat nyalaan nya kerana siraman kealpaan kita...
ayo lah saudara ku kita hentikan kelalaian inin, kita tutup mulut busuk mereka dari terus ketawa... ....
ya akhi
gua mau berjuang bersamamu , kita buang yang hitam, kita ambil yang putih ya, gua mau kita bergandingan, kalau rumah mu yang roboh, biar lah gua yang bangun kan, kalau mitaira ku yang hilang, kamu tolong cari kan ya, biar semua cemburu dengan kemesraan kita, biar mereka takut melihat kesatuan kita....
ya akhi ......
gua tak mau lagi melihat air mata duka mu.... izin kan gua sapu air mata mu

ya akhi...
air mata gua menitis lagi...sapu lah air mata ku ini

irman allan ALLAH... QUL YA AYYUHAL KAFIRUUN, LA A'BUDU MATA'BUDUN, WA LA ANA A'BIDUM MA ABADTUM..........................




No comments: