Friday, September 10, 2010

Cerita Raya


Menghabiskan baki puasa yang tinggal sehari , hati gua gundah gulana , manakan tidak .... Bulan romadhon yang dikata guru tarbiyah terulung gua tinggalkan dengan bersahaja .
Dua puluh sembilan hari dihabiskan masa bersamanya , iman gua seolah ditahap yang sama malah terperosok jauh , ketika bersama tuan guru romadhon ketika musuh gua dirantai hati kotor gua masih dilumuti dosa dosa yang kotor , bagaimana pula perjuangan tanpa guru berserentak dengan pembebasan musuh musuh yang bercambah , mereka itu penuh dendam pada gua .

Gua takut , runsing , rasa lemah , sesal kerana latihan guru gua perleka dengan hati yang kering .
Duhai guruku romadhon
Ingin ku tahan mentari
biar kekal hari ini
aku ingin terus bersama mu
biarpun susut belulangku

Hari yang semakin meneduh melihat alam semakin ceria menyambut tetamu istimewa syawal atau alam sebenarnya ceria kerana majlis wida' bersama si guru Romadhon....Gua tidak pasti .

ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR....tuhanku yang maha besar , tuhanku yang maha besar kusanya...
LAILAHA ILLALLAHU WAHDAH..SODAKO WA'DAH,,, WANASORO ABDAH... WA A'AZZAJUNDAHU WAHAZAMAL AHZABAWAHDAH.... tuhanku yang satu...benarlah janjinya ,
yang memenangkan tentera tenteranya...yang menghancurkan kesatuan ahzab..

Sekuat hati gua laungkan takbir biar gentar musuh musuh gua yang baru terlepas dari penjara , gua gagahkan suara penuh harapan untuk mengahancurkan si syaiton sebagaimana hancurnya tentera bersekutu ahzab ditangan pejuang pejuang islam , laungan keras bersama air mata yang lemah .
YA TUHANKU
Inginku keraskan suara takbir
biar runtuh langit dosaku
agar turun rahmat mu
menyuburkan hati kegersangan

Melihat sinar mentari yang sama bersama rakan seperjuangan membuat hati gua sedikit terubat kerana mereka juga bermusuh dengan musuh gua .
Duhai teman
gapai tangan gua
andai gua lemas
keraskan sura mu
andai gua tidur....

SELAMAT HARI RAYO SUMO SUMO....... MAAF ZAHIR BATIN...SELAMAT BERJUANG