Saturday, May 22, 2010

AZIMAT PEREMPUAN TIMUR

Dia seorg yang gemalai , budi nya penuh kelembutan , bara api mainan harian nya di ceruk dapur, senyum penuh ke ikhlasan
Tulus perempuan timur jangan di permain , kerna hati nya punya azimat .

kelmarin gua berjalan di pentas naluri manusia , gua terjumpa satu azimat milik perempuan timur ,
gua pasti pemilik nya pasti gagah


azimat seorang timur

'indah rupamu lunak suaramu'
puji perangkap yang kau tabur
dalam sesaat mengenali kau mula meneguk
ingin memugar harapan
coba untuk menggari aku dengan dengan dusta2 ulumg sang pemburu

Aku perempuan timur yang masih menjunjung adat di jemalaku
tidak akan bisa untuk terus melatah
aku bukan rakus , gelojoh dan kemaruk untuk terus menjana kasih
lupakan angan mu tinggalkan angan mu di kaki ku

Duhai sang pemuja
jangan lah kau duga dengan janji dan impian
aku tidak pernah akan silau walau kau janjikan semukim permata
kerna aku peremouan timur yang masih menjunjung adat di jemalaku


No comments: