Sunday, May 30, 2010

Gatal tangan

salam.......
gua sebenar nya tak tahu nak tulis apa , tapi tangan gua jadi gatal nak menulis jugak..hahahhaaha
teringat sebuah cerita tentang seorang budak yang di tanya mengapa dia menangis sewaktu sedang berwudu' .

Seorang tua "hai budak , kenapa engkau menangis , sedangkan kau masih kecil , sedangkan diri kau masih suci dari dosa "
Budak kecil " tadi aku melihat ayah yang sedang membuat unggun api , di letaknya kayu kecil-kecil dahulu kemudian dibakar yang lain nya " .
"aku berfikir tuhan akan membakar orang keci dahulu dari yang lain..kerna kayu api bagi neraka ialah manusia"..
Seorang tua itu menangis , di ceritakan orang tua itu menjadi wali allah...

bila gua teringat cerita ni gua fikir banyak perkara , antaranya masih adakah pemikiran begini di hari ini , yang bengong sikit gua fikir mampukah gua mendidik anak sebegini , bagaimanakah cara nya , padahal gua sendiri tidak sampai sebegitu jauh pandangan .



huns huns,,,orang yang paling bijak ialah orang yang berfikir kehidupan selepas mati....

tangan gua dah tak gatal..hahahahaha

No comments: