Wednesday, June 2, 2010

Apakah yang disanjung


Beberapa orang teman gua yang bertanya tentang soalan yang apa pun jawapannya pasti menguris jiwa gua yang teramat kalut . "Apakah benar nik aziz itu wahabi , apakah kita tidak lagi perlu menyokong pas dan siapkah yang patut di sokong ".

Membuang jauh jauh persoalan ini , bererti penzaliman kepada jiwa dan pemikiran gua yang tersengguk sengguk memikir .

menjenguk apakah itu wahabiah . mereka ialah golongan yang membantu raja makkah dalam perebutan takhta , lantas mendapat mandat menyebarkan fahamannya secara tuntas .

Menyandarkan perkara perkara baharu bagi ALLAH seperti mngatakan ALLAH itu mengambil ruang ya'ni mentashbihkan ALLAH itu berjisim (mujassimah) , mentafsirkan ayatullah dengan tfsiran cara mereka sehingga memesong jauh dari landasan , menunding jari bid'ah kepada amalan amalan ulama' sprti mengatakan haram bagi sambutan maulidurrasul .

demi meluaskan pegangan sonsang mereka , nyawa ahli sunnah dikorbankan tanpa hak , mengulang kembali kezaliman muktazilah .



"Arasy itu tempat bagi ALLAH , bersila disana laksana raja , bagaimanakah bersila nya Allah tidak diketahui kaifiyatnya (cara cara2nya)" mafhum dari kata kata Nik aziz dalam ceramahnya , lahirnya nabi tidak ada kaitannya dengan manusiawi , tiada bezanya denagn mamat mamat dikampung kata nya . Gua tidak tahu siapakah mamat yang disamakan dengan Habiullah yang mulia itu , barangkali mamat dihadapan rumah gua , barangkali mamat yang berkerjaya sebagai rempit di jalanan .

Intipati kata katanya berupaya menghancurkan akidah ummat yang sudahpun sedia merangkak . Persoalannya wahabikah dia .......



Gua melihat di situ hanya ada dua pendapat , pertama ya ,dia wahabi , kedua tidak , dia bukan wahabi , jawapan ketiga tidak gua temui walaupun dicari dalam mimpi .

Apa pun jawapannya dia merbahaya , kalaulah dia bukan wahabi beerti akidah nya ciptaan terbaru seorang mursyidul yang pasti menjadi turutan , kalau wahabilah dia , semjata wahabi sudahpun beroperasi dngan lancar menunggu masa . Gua cukup takut sejarah berdarah Makkah menjadi tetamu di negara kita .

Siapakah yang mesti di sanjung kalau bukan dia? jawapan nya sanjungan itu pada yang benar . habis

Mengitai ngintai sejarah PAS , sebuah parti yang memperjuangkan negara yang islam yang ahkamnya islam , muamalatnya syari' , pedokongnya bersilih ganti politikus , tok guru , ulama' moden dan sekarang ....masih lagi ulama' walaupun ada yang ular mamak segelintirnya .

melihat pencerobohan akidah ummat islam hari ini dengan pandangan taat , kemana hilangnya semangat al quran dan sunnah yang teratas , kini sudah jadi mursyidul adalah yang teratas , sudah keringkah semangat dahulu .

Menjadi rakanan pakatan rakyat atau nama manjanya PR , dengan berbekalkan tahalluf siasi sebagai hujjah, benarkah ianya realistik atau hanya mainan seorang yang sudah jemu kalah , lalu mencuba strategi yang tergopoh gapah , sudah luaskah langkahan PAS untuk melangkah mayat Karpal singh yang agak besar tubuhnya itu .

bangunlah kamu memerhati dengan mata yang sedar , jangan beleskan mata kerana tunduk taksub , perjuangkanlah dasar dasar kita yang sudah lemau ditinggal , jangan jadi seperti kata pepatah " ayam terlepas tangan lekat tahi " .

Apakah yang di sanjung.....? pasti al quran dan sunnah , firman ALLAH " la yattikhizilmu'minu nalkafirina auliaa mindunil mu'minin.......... .(janganlah orang orang mu'min mengambil orang2 kafir menjadi wali (pembantu) daripada selain mu'min. ) kalau lah ianya di lakukan juga , Allah tidak akan membantu walau sedikit pun , itu janji Allah di tengah ayat atas* bab tahalluf siasi gua akan bicarakan nanti insyALLAH .





Gua ini seorang faqir yang berlagak kaya , bantulah gua semoga pertaruhan gua mendapat keuntungan.....

kalau xjelas pertanyaan dialu alukan , kerana bab ini lembut yang mudah cariknya...



mitok driri dulu la neh,,,^^

No comments: