Monday, May 24, 2010

GUA....... benci.... LU


waktu gua cerita kat dia , ada orang sakit kan hati gua , dia salahkan gua , kata nya gua yang tak memahami perasaan orang .
" Ah...sahabat jenis apa ini , dia fikirkan perasaan orang lain , sakit hati gua dia tak pernah fikir , gua benci kat lu"

Bila gua sudah memahami persaan orang lain , hati gua benar2 tak sakit lagi . "terima kaseh sahabat , rupanya ilmu yang lu tinggal kat gua .

Satu hari , gua bercakap dengan dia , penuh harapan agar ada balasan , dia tak endahkan gua . sedih....kecewa...dalam hati gua dialah sahabat yang tidak pernah memahami hati seorang gua , ''wey kawan,,,busuk2 gua pom , sahabat lu jugak ''

Bila gua perlukan seorang teman , gua dah tak cari sahabat , gua mengadu pada yang mencipta , hati gua benar2 tenang , gua sudah faham yang namanya teman itu tikar doa , dia yang mengajar gua , manusia itu bukanlah tempat mengharap .

Gua masih ingat waktu di KLIA , dia pegang erat tangan gua , gua buat2 tak tahu , dia hanya tersenyum di mata nya ada warna pilu ,dalam hati gua juga ada warna yang sama , hati kuat masih keras(rock) , ada keinginan berpelukan dengan dia seperti teman2 yang lain , tapi gua takut dia buat perangai gila , malu der.... dia dtg bisik kat gua "kalu lu igt kat gua , gua sepuluh kali igt kat lu" , "hahahaha" tu je jawapan gua .

"kawan , hari ini gua teringat kat lu , gua dah tak benci kat lu , harap2 lu tak lupa janji hari tu"

kalau gua jumpa dia , satu ja gua nak cakap kat dia " de , lu memang guru terbaik"

No comments: