Tuesday, April 7, 2009

gua tu same ngan gue ke?



hahahha..... mule2 gua nk gelak dulu bg puas sbb takut pas ni gelak time nulis, org kate sewel, bole pekdah...
ade mmbr bg kritikan mmbina ntuk gua, die ckp pasal ape gune bahase rojak,n pasal ape gune gua bagi kate ganti dri, huh,,bahase melambng kan bangse
hermm..... ce korg pk same2
dr kecik gua dgr pepetah tu
sampai la ni, org dok sebut2 agi, gua mau tanya la kan
sape skang ni yg ckp dgn bahase melayu yg betol2 tulen,
cam nak g kedai ke
ckp 'aku hendak pergi ke kedai' gua ase tobat da kne bakar hangus
bermakne skng ni sume org melayu da x menunjukkan kemelayuan diorg
tp ce tanye, mesti sume ckp cinte kan bangsa melayu,
A.SAMAD SAID pom kalu ckp xdek base tulen beb
kenape? xsyg bangse ke?
gua ounya otak pk la, bhasa melayu ialah bahasa yg telah d biar kan,
cume tgl teori je,
xyah la nk nyamar2, sume org da taw, tulis base melayu pom
ckp rojak gak....... kenape jd gni, kite nk biar je ke?
gua sbnar nye malas da nk nyalah kan sape2,
nk ckp psl meniggeris kan sains ke, ape ke?
ape nk kisah kan, da org suke base tu kan..., plak tu mnde ni da lame da hilang pade pertuturan,
yg tgl pade tulisan jek, ae..... ase cam mmbunuh dri jer,,,ckp psl mnde ni, korang pk la sndri

ni nk gitaw kat korang sume, gua blajar dlm syurga kite akn ckp bahase arab
makne nye bahase bangse syurge ialah bahase arab
tp kan...kueng kueng...gua base arab kantoi beb
tp gua nk jd bangse syurge gak
oleh kerane nk ase mcm bangse syurge, pg2 gua xnyanyi bahase melayu
tp gua bace kitab bahase syurge yg paling agung,(quran)
mane taw, kalau la ALLAH nk masukkan gua dlm bangse yg mulie tuh,
mudah mudahan ya ALLAH,,,,

pasal gne perkataan gua plak
sbb gua ounya otak kate ,
gua punye suke
hahahahaha

gua nk nulis agi sbnar nye
tp ase mcm da melalut nih

caw dlu beb

No comments: